Isnin, 18 Februari 2013

PILIHANRAYA UMUM 2013 (PRU 13)

Pilihanraya Umum 2013 atau lebih kerap disebut PRU13 adalah satu debaran dunia politik di negara kita. Persaingan yang sengit dari pihak lawan menjadi satu cabaran kepada pihak lawan. Saya xnak cakap panjang2 pasal PRU ni. hehe... =) Berikut adalah tarikh-tarikh penting :

Tarikh-tarikh Dun akan terbubar secara automatik;

21 Mac : Johor
26 Mac : N.sembilan
7 April : Pahang
22 April : Selangor
24 April : Perak
26 April : Melaka
28 April : Perlis & Kelantan
29 April : Sabah
2 Mei : Penang & Kedah
5 Mei : Terengganu

28 April Parlimen Malaysia Automatik terbubar.

Datuk Dr. Wan Junaidi berkata dalam ucapan beliau bahawa pasti PM Najib akan membubarkan Parlimen sebelum tarikh Dun-Dun lain terbubar atas beberapa sebab. Sebabnya fikir la sendiri. ^^

Marilah kita sama-sama mendoakan agar pihak yang benar2 sayangkan negara kita, yang benar2 membela nasib rakyat, yang benar2 ikhlas dalam mentadbir menang di PRU akan datang. Aminn.... 

0 comments:

Catat Ulasan

Assalamua'laikum dan Salam Sejahtera. Selamat datang ke blog saya, Arashi Photo Creative. Di dalam blog ini saya akan berkongsi kepada anda semua gambar-gambar yang saya ambil, tip-tip mengambil gambar, info2 ilmiah dan sebagainya. Saya masih baru lagi dalam bidang ini dan mohon tunjuk ajar dari anda semua.
"Nothing to fear, but Allah"

Jom Chat!!!